We're Family

Monday, October 25, 2010

PHD


Salam
Dalam dunia nie mcm2 perangai la, salah satunya PHD - perasaan hasad dengki.
tambahan plak klau kita kerja dalam kelompok yang ramai ada ja yang kaki cucuknya..
tp satu je, penyakit nie xda ubatnya, Klau ada pun diri sendiri je yg kena ubatkan..
aku doa pada Allah supaya jauhkan perasaan mcm nie dalam diri aku..
tapi aku akui kdg2 aku pun terPHD gak, tapi cpt2 aku sedarkan diri...aku manusia biasa...
aku bersyukur dengan apa yang aku ada skrang nie..
tapi kenapa ada orang yg selalu ada PHD dan yang paling geram nie,
orang yang cakap xmau kalah..aku pun heran...
aku harap Allah kuatkan iman kita semua..amin

13 comments:

My Little Diary said...

salam,
bykkan istigafar... insya Allah semua baik2 nanti..

entry terbaru "ada aku kesah"

Umiey said...

my little diary : wasalam,semoga kita semua diberkati Allah..

Hanis MY said...

Salam Umiey, yerla hanis stuju dengan apa yg umiey tulis tapi itulah manuisia hati lain2 janji kita jaga diri kita dan juga keluarga, orang lain tu urusan dia dgn Allah...

p/s* umiey hanis makan sushi yg dah masak je, yg mentah tu kureng sikit la hehe en hubby je suka makan...

Umiey said...

wasalam hanis,
btul kata hanis, manusia nie mcm2 peel..

tringin nak mkn, tp org kata sushi unagi best...

cik daisy said...

kat mana2 kelompok mesti ada golongan berPHD ni. baik dlm family besar, colleagues, skolah ke.. mereka tu semacam x senang duduk bila lihat org lain melebihi mereka. kuatkan hati umiey.. buat derk je ngan diorg ni. kalo dilayan, kite pun termasuk dlm golongan mereka gak :)

Cik_Noor said...

Salam

Banyak bersabar

Syukur laa dekat tempat kerja noor tak der yang PHD

E.d.Y said...

semoga kita dijauhkan dari perasaan itu dan dijauhkan dari org2 yang macam tu

Umiey said...

btul kata cik daisy, klau dilayan makin menjadi2 la...

Umiey said...

wasalam cik noor,
best la cam tu, kita pun xla berjangkit PHD..

Umiey said...

edy : Amin..harap Allah jauhkan la dr perkara2 yg buang masa tu...

E.d.Y said...

buang masa dah mendatangkan dosa...hindarkan...renung2kan dan selamat beramal..hehe

nabila saat said...

kadang2 ada jgk rasa PHD..
tp kena cpt2 sedar
biasalah tu..dugaan

irwanpauzi said...

entry yang bagus....biasalah manusia, kalau yang baik, masuk telinga kanan terus keluar telinga kiri, tapi jika benda buruk yang masuk, mereka akan mengadaptasikannya dahulu sebelum keluar ke telinga kiri....Memang sudah azali,, sukar untuk diubah.

Related Posts with Thumbnails