We're Family

Thursday, February 10, 2011

hidup ini indah

assalamualaikum

hidup ini sangat indah jika kita pandai menghargainya..bumi ini indah klau kita pandai menjaganya..
sekarang aku dh tersedar..kita perlu lindungi alam ini..alam ini dh terlalu tua, klau kita xmenjaganya, bl2 masa ia akan musnah..

bukit semakin dogol, kita yg ciptakan keadaan tu..hijau makin pudar..kita puncanya..
aku sokong 100000% di penang telah berkuatkuasa setiap hari tanpa beg plastik..
tapi klau org kerja kilang plastik, nak makan apa...akal aku pendek..tapi mst ada solutionnya..

kdg2 kuar je dr opis, hidung nie rasa cam tersumbat ngan udara berhabuk, bulu hidung aku salah ka sbb xdpt nk tapis habuk atau udara makin tercemar...manusia puncannya...
alam ni kan rumah kita, kenapa kita xtau nak menghargainya..aku, engkau, kamu yg patut jaga alam ni..

selamatkan alam kita..
aku cinta kehijauan

4 comments:

Yan said...

akak mmg sokong tanpa beg plastik ni.. Dulu ngajar kajian tempatan. so tau lah kesan2 pencemaran ni.. Akak shoping barang dapur mesti bawak beg sendiri. tak perlu tunggu hari sabtu..

Umiey said...

kak yan mmg best, tu la sy nk tiru cam k.yan tu..klau semua org pk cam k.yan, alam kita akan sihat

E.d.Y said...

tu la..sila selamatkan bumi kita ini...

Hanis MY said...

sokong juga semoga org2 kita makin sedar dan sygkan alam yg makin tua ni huhu...

Related Posts with Thumbnails