We're Family

Wednesday, March 2, 2011

jom bina keyakinan part 1



assalamualaikum

jom kawan2 kita bina keyakinan diri bersama2......

Belajar menjadi diri sendiri

• Buang keinginan supaya semua orang menyukai anda.
• Buangkan fikiran jika seseorang tidak menyukai anda, anda perlu bersedih atau anda
telah gagal.
• Buangkan fikiran jika ingin disukai orang, anda perlu melakukan apa yang orang
suruh buat. Jika anda meluangkan semua masa anda membuat apa yang orang lain suruh buat, anda tidak
akan berpeluang menjadi diri anda sendiri.


Belajar untuk menyukai diri sendiri.

• Adalah BOLEH untuk menyukai diri anda dan menjadikan anda sahabat kepada diri anda.
• Buatlah satu perkara baik setiap hari sebagai hadiah istimewa untuk diri anda.
• Anda boleh bercakap perkara yang baik-baik tentang diri anda.
• Anda boleh berhenti dari membuat perkara yang anda tidak sukai.
• Anda tidak perlu menyukai semua orang dan semua orang tidak perlu menyukai anda.

11 comments:

Hanis MY said...

Salam umiey,..wahh bestnyaa..terima kasih atas perkongsian ni...

Edy Zaidi said...

yeah..mari berubah!!

Abuya Hayat said...

setuju....
kita takkan mampu mencintai seseorang selagi kita tak cintai diri sendiri...

~Rina Mazlan~ said...

ha.. ada betulnya jugak tu.. aku ni punyalah nak berbaik ngan orangkan.. tapi.. hmmm

✿ etiey erywan ✿ said...

tq for sharing.. ahrus dijadikan pegangan... follow erk

~Rina Mazlan~ said...

ohhh.. semangat sudah marii.. :P

Umiey said...

wasalam hanis, sama2 kita berkongsi

Umiey said...

edy : jom berubah

Umiey said...

abuya hayat : amat2 bersetuju

Umiey said...

etiey : sama2 kita berkongsi apa yg baik..tq sy pun dh follow

Umiey said...

rina : org ni mcm2 jenis..apa2 pun kita kena selalu berfikiran positif..klau tidak sakit hati beb..

Related Posts with Thumbnails